Проект за укрепване и рехабилитация на кейови стени на к.м. № 1,2,3,4,5,6,7,8,10,11,12,13 - Пристанище Бургас

28 Септември 2015

Статус: Възложена

Вид: Услуга

Целта на обществената поръчка е изготвяне на технически проект за укрепване и рехабилитация на кейовите стени на Пристанище Бургас, корабни места №№ 1,2,3,4,5,6,7,8,10,11,12,13. Проектът трябва да отразява съществуващото положение и да бъде съобразен с новите тенденции в развитието на хидротехническото строителство, в частност прилагане на нови технологии и материали за реконструкция и изграждане на морски кейови стени.В предмета на поръчката се включват както дейностите по проучване и проектиране, така също и осъществяването на авторски надзор при изпълнението на СМ Рдо цялостното въвеждане на обекта в експлоатация въз основа на съставен и подписан от Държавната приемателна комисия Протокол за установяване годността за ползване на строежа (обр. 16) с решение за приемане на целия обект, респ. на последния етап от обекта. Кейовите стени на корабните места са построени през периода от 1902 г. – 1961 г. До момента те са в интензивна експлоатация, което е фактор за значителната амортизация на кейовете и обуславя необходимостта от реконструкцията им и от други специализирани ремонтни работи. В следствие на дългогодишната експлоатация и въздействието на агресивната морска среда по конструкцията на кейовите стени се наблюдават дефектирали зони и пукнатини и фуги, разширени до степен, позволяващи извличане на задблоков материал и пропадане на настилката. Повредите в настилката предизвикват поражения в подкрановите пътища и в преминаващите в надстройката канали за ел. и ВиК мрежи. По цялата дължина на корабните места има замонолитени вързални устройства (боларди), които служат за швартоване на корабите. В следствие на дългогодишната употреба, както и на силните удари от плавателните съдове и пристанищната механизация, част от болардите са повредени и дори е невъзможно да изпълняват функциите си. Горният ръб на кейовите стени на много места е обрушен и напукан. Настилките непосредствено зад ръб-кей са нарушени – наблюдават се деформации, пропадания и пукнатини. От водолазни огледи е установено, че основата заскалявка на кейовите стени е с нарушен откос. Между блоковете има компрометирани фуги, които въпреки запълването им с ютени чувалчета, продължават да работят – задблоковият насипен материал изтича през тях, създават се каверни и пропадания, с което се нарушава технологичното време за обработка на товарите поради непрекъснато извършващите се ремонти на пътното платно, подкрановите пътища и жп коловозите. Има констатирано хоризонтално изместване на блоковете (3 и 4 к.м), което допринася за образуване на каверни по протежение на кейовите места.