ИНФОРМАЦИЯ ЗА УСЛОВИЯТА И РЕДА ЗА ПОДАВАНЕ НА СИГНАЛИ ЗА НАРУШЕНИЯ В ДЪРЖАВНО ПРЕДПРИЯТИЕ „ПРИСТАНИЩНА ИНФРАСТРУКТУРА“
по Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения (ЗЗЛПСПОИН)
- Лица, на които се предоставя защитата по ЗЗЛПСПОИН
Може да подадете сигнал за нарушение чрез канала за вътрешно подаване на сигнали в Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, ако сте разбрали за нарушението в качеството Ви на:
- работник, служител или друго лице, което полага наемен труд в Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, независимо от характера на работата, от начина на заплащането и от източника на финансирането;
- лице със статут на самостоятелно заето лице, включително лице, което полага труд без трудово правоотношение и/или упражнява свободна професия и/или занаятчийска дейност;
- стажант в Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“;
- член на управителни и контролни органи в Държавно предприятие ,,Пристанищна инфраструктура“ (напр. генерален директор, член на управителен съвет, член на одитен комитет);
- лице, което работи за физическо или юридическо лице, негови подизпълнители или доставчици на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“;
- лице, чието трудово правоотношение с Държавно предприятие ,,Пристанищна инфраструктура“ предстои да започне или лице, което предстои да сключи договор за предоставяне на всякакъв вид услуга, в случаите, в които информацията относно нарушенията е получена по време на процеса на подбор или други преддоговорни отношения;
- работник или служител на Държавно предприятие ,,Пристанищна инфраструктура“, както и всяко друго лице по т. 1.1 – 1.5, получило информацията в рамките на трудово, служебно или друго правоотношение в работен контекст, което е прекратено към момента на подаване на сигнала или на публичното оповестяване.
- Приложно поле на сигналите за нарушения по ЗЗЛПСПОИН
Сигналите за нарушения, подавани по реда на ЗЗЛПСПОИН, трябва да са се отнасят до следните области, свързани с дейността на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“:
- обществени поръчки;
- безопасността на транспорта;
- опазването на околната среда;
- общественото здраве;
- защитата на потребителите;
- защитата на неприкосновеността на личния живот и личните данни;
- сигурността на мрежите и информационните системи;
- трудово законодателство;
- извършено престъпление от общ характер, за което лице е узнало във връзка с извършване на своята работа или при изпълнение на служебните си задължения.
- Ред за подаване на сигнали за нарушения в Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (вътрешен канал)
Сигналите се подават писмено или устно.
Може да подадете сигнал в свободен текст или да използвате образец на Формуляр за регистриране на сигнал за подаване на информация за нарушения съгласно Закона за защита на лицата, подаващи сигнали или публично оповестяващи информация за нарушения
https://cpdp.bg/%D1%84%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%BB%D1%8F%D1%80-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B8%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B5-%D0%BD%D0%B0-%D1%81%D0%B8%D0%B3%D0%BD%D0%B0%D0%BB-%D0%BF%D0%BE/, като попълните само Част I – V включително, положите саморъчен подпис и депозирате или изпратите сигнала по пощата на адрес: гр. София, бул. „Шипченски проход“ № 69, Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, Канал за вътрешно подаване на сигнали по ЗЗЛПСПОИН.
Може да подадете сигнал и по електронен път на адрес signal@bgports.bg, като сигналът се подписва с квалифициран електронен подпис или се използва друга идентификация, регламентирана със Закона за електронната идентификация и Закона за електронното управление
Може да подадете сигнала и устно на място в Главно управление на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ на адрес: гр. София, бул. „Шипченски проход“ № 69, лично на служител, отговарящ за приемането на сигнали.
Сигнал може да се подаде и от пълномощник като се предостави пълномощно в оригинал, за което не е необходима нотариална заверка.
Обърнете внимание, че:
- Не се образува производство по регистрирани анонимни сигнали;
- Не се разглеждат регистрирани сигнали, които не попадат в обхвата на ЗЗЛПСПОИН;
- Не се разглеждат регистрирани сигнали, съдържанието на които не дава основания да се приемат за правдоподобни;
- Регистрирани сигнали, съдържащи очевидно неверни или заблуждаващи твърдения, се връщат към сигнализиращото лице с указание за коригиране на твърденията и за отговорността, която носи за набедяване.
- Как обработваме Ваши лични данни във връзка с подадени сигнали за нарушения по ЗЗЛПСПОИН
Администратор на личните данни: Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ с адрес: гр. София, бул. „Шипченски проход“ № 69
Лични данни, които обработваме: Вашите собствено, бащино и фамилно име; адрес и телефонен номер; електронен адрес; подпис; електронен подпис или друга правновалидна идентификация; друга информация, съдържаща се в подадения сигнал, чрез която може да бъдете идентифицирани пряко или косвено.
Също така обработваме лични данни на физическото лице, за което е сигналът (засегнато лице) и на всяко друго физическо лице, посочено в сигнала (напр. помагачи, свързани с Вас лица, Ваши роднини, колеги и пр.)
Цели на обработване на личните данни в подадените сигнали за нарушения: Личните данни се обработват за целите на осигуряването на защитата Ви, когато подавате сигнали или оповестявате публично информация за нарушения на българското законодателство или на актовете на Европейския съюз, които застрашават или увреждат обществения интерес и попадат в приложното поле на ЗЗЛПСПОИН.
Правно основание за обработване на личните данни: Ваши лични данни се обработват на основание чл. 6, пар. 1, б. „в“ от Регламент (ЕС) 2016/679 във връзка със задълженията на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, които произтичат от ЗЗЛПСПОИН.
Получатели на личните данни: Достъп до личните данни в сигналите за нарушения имат служителите на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“, отговарящи за приемането, регистрирането и разглеждането на сигналите. Разкриването на Вашата самоличността, самоличността на лицата и на информацията в подадения сигнал за нарушения се осъществява само при условията на чл. 31 от ЗЗЛПСПОИН:
- при Ваше изрично писмено съгласие, дадено пред служителя, отговорен за разглеждането на подадения от Вас сигнал;
- когато това е необходимо и пропорционално задължение, наложено от българското законодателство или от правото на Европейския съюз в контекста на разследвания от национални органи или на съдебни производства, включително с оглед на гарантиране правото на защита на засегнатото лице. В тези случаи ще бъдете предварително уведомени с писмо за мотивите за необходимостта от разкриването от служител, отговорен за разглеждане на подадения от Вас сигнал. Няма да бъдете предварително уведомени за разкриването, когато с това се застрашава разследването или съдебното производство.
Срок за съхранение на личните данни: Сигналите и приложените към тях материали, включително последващата документация, свързана с разглеждането им, се съхраняват за срок от 5 години след приключване на разглеждането на сигнала. Срокът може да бъде удължен при образуване на наказателно, гражданско, трудовоправно и/или административно производство във връзка с подадения сигнал.
Права на субектите на данни: При обработване на Ваши лични данни Вие разполагате с правата по Регламент (ЕС) 2016/679, които може да упражните по реда, посочен в Политиката за поверителност на Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ http://www.bgports.bg/bg/page/78 .
Права по ЗЗЛПСПОИН:
- да прецените дали желаете да подпишете документирания устен сигнал (чл. 15, ал. 3 от ЗЗЛПСПОИН);
- да прецените дали желаете устният сигнал, подаден чрез телефонна линия или чрез лична среща, да бъде документиран и посредством запис на траен носител, позволяващ неговото извличане (чл. 15, ал. 3 от ЗЗЛПСПОИН);
- да бъдете информиран за получаването на сигнала в срок от 7 дни след получаването (чл. 16, т. 1 от ЗЗЛПСПОИН);
- да получите информация за процедурите за външно подаване на сигнали към Комисията за защита на личните данни (КЗЛД), в качеството ѝ на централен орган за външно подаване на сигнали, а когато е уместно – към институциите, органите, службите и агенциите на Европейския съюз (чл. 16, т. 5 от ЗЗЛПСПОИН);
- да бъдете предварително информирани за препращането на сигнала до КЗЛД при необходимост от предприемане на действия от нейна страна (чл. 16, т. 11, б. „г“ от ЗЗЛПСПОИН);
- да Ви бъде предоставена информация за предприетите действия по подадения от Вас сигнал в срок не по-дълъг от три месеца след потвърждаването на получаването на сигнала (чл. 16, т. 4 от ЗЗЛПСПОИН).