Проект № BG16FFPR001-3.001-0005
„Капитално драгиране - басейн между Терминал „Бургас Запад“ и Терминал „Бургас Изток 2/2А/“
Финансиран по Приоритет 3 „Подобряване на интермодалността, иновации, модернизирани системи за управление на трафика, подобряване на сигурността и безопасността на транспорта“ на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.
Административен договор № ДПТС-4 от 31.05.2024 г.
Обща стойност на проекта: 84 372 001,21 лв.
Общо допустими разходи: 70 310 001,01 лв.
Безвъзмездна финансова помощ: 63 265 284,91 лв.
Европейски фонд за регионално развитие: 53 775 492,17 лв.
Национално финансиране: 9 489 792,74 лв.
Съфинансиране от бенефициента: 7 044 716,10 лв.
Начало на проекта: октомври 2023 г.
Край на проекта: ноември 2024 г.
Бенефициент: Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“
Проектът предвижда удълбочаване на акваторията на басейн маневрена зона до Т2A и пристанищен терминал Бургас-запад, с което ще бъдат постигнати нови проектни дълбочини. Достигането на нови, по-големи дълбочини в пристанищната зона ще позволи при структурното планиране на пристанищата да се отчете възможността за безопасно влизане и акостиране на по-големи кораби и ще се осигурят необходимите предпоставки за развитието на терминалите. Това ще позволи обработката на кораби с дължина до 260 м, ширина до 32 м, газене до 14,5 м и DWT 80 000 тона и използването на съществуващите съоръжения за обработка на товари, така че около 100 000 20-футови еквивалентни единици (TEU) да могат да бъдат обработвани допълнително.
Изпълнението на проекта ще доведе до цялостно и дългосрочно решение на настоящите проблеми за подхождане и маневриране на кораби и бъдещите нужди от нови маневрени зони, в съответствие с инвестиционните проекти на пристанищните оператори на терминалите, разположени в акваторията на пристанище Бургас. Понастоящем на терминалите в акваторията на пристанище Бургас няма кейове за контейнеровози с дълбочина 15,50 м, тъй като са въведени ограничителни параметри за газене и дължина на корабите, които не отговарят на параметрите на най-големия разчетен кораб, за който е проектирана съответната кейова стена.
Основна цел: Основната цел на проекта е постигане на определени проектни параметри на акваторията за подход, маневриране и приставане на максимално разчетните кораби, като по този начин ще се осигури достъп до новоизгражданата пристанищна инфраструктура в източната част на пристанищен терминал Бургас-запад за корабно място № 28.
Очакван резултат: Постигната проектна дълбочина (кота -15.50 м -ЧС) за осигуряване на определените проектни параметри на акваторията за подход, маневриране и приставане на максимално разчетните кораби в източната част на пристанищен терминал Бургас-запад.
Драгажни дейности - линк към видеото