III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри
Участниците следва да са регистрирани в Централния професионален регистър на строителя за изпълнението на строежи от І-ва категория, ІІ-pa група или да разполагат с еквивалентна регистрация в еквивалентен професионален или търговски регистър на държавата, в която са установени. При подаване на офертата участниците декларират съответствието си с изискването за годност за упражняване на професионална дейност като посочват данните за регистрацията си – номер, дата на издаване и издател на документа, удостоверяващ вписването в съответния регистър, посочване на строежите/работите, попадащи в обхвата на регистрацията, срок на валидност на регистрацията или посочват конкретните разпоредби от законодателството на съответната държава, по силата на които са придобили право да осъществяват строителните и монтажни работи, предмет на поръчката, или посочват безплатен публичен регистър, от който Възложителят може да установи горните обстоятелства в Част IV Критерии за подбор, раздел „А” на ЕЕДОП. В случаите по чл. 67, ал. 5 ЗОП за доказване на информацията, посочена в ЕЕДОП и/или преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, съответният участник/определеният изпълнител представя удостоверение и валиден талон за вписване в Централния професионален регистър на строителя или еквивалентни документи за вписването в еквивалентен професионален или търговски регистър. В случай че участникът определен за изпълнител е чуждестранно лице, преди да започне реалното изпълнение на договора, изпълнителят следва да получи и представи на Възложителя заверено копие от удостоверение за извършване на еднократна или временна строителна услуга за конкретен строеж на територията на Република България по чл. 25а, ал. 4 от Закона за камарата на строителите. |
III.1.2) Икономическо и финансово състояние
НЕ
Участникът следва да е реализирал общ оборот, изчислен на база на годишните обороти за последните 3 (три) приключили финансови години в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си. За доказване на финансовото и икономическото си състояние при подаване на офертата участниците представят Справка за общия оборот, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, в поле „Общ годишен оборот“ (т.1а), раздел „Б”, Част IV „Критерии за подбор“ на ЕЕДОП. В случаите по чл. 67, ал. 5 ЗОП за доказване на информацията, посочена в ЕЕДОП и/или преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, съответният участник/определеният изпълнител представя актуална справка за общия оборот, изчислен на база на годишните обороти, за последните три приключили финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си или завeрени копия от отчетите за приходите и разходите и балансите от годишните финансови отчети, когато публикуването им се изисква. Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от Възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който Възложителят приеме за подходящ.
Участникът следва да е реализирал минимален общ оборот, изчислен на база на годишните обороти за последните 3 (три) приключили финансови години (2016 г., 2017 г. и 2018 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, равняващ се на 14 000 000 лв. "Годишен общ оборот" по смисъла на § 2, т. 66 от Допълнителните разпоредби на Закона за обществените поръчки е сумата от нетните приходи от продажби.
|
III.1.3) Технически и професионални възможности
НЕ
1. Участникът следва да е изпълнил дейности с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, най-много за последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата. Доказване: при подаване на офертата участниците представят Списък на строителството с предмет и обем, идентични или сходни с тези на обществената поръчка в поле „За поръчки за строителство: извършени строителни дейности от конкретния вид“ (т.1а), р-л В, Част IV на ЕЕДОП с посочване на стойност, дата, на която е приключило изпълнението, място, вид и обем, както и №, дата на издаване и издател на удостоверението за добро изпълнение за всяко конкретно посочено строителство. В случаите по чл. 67, ал. 5 ЗОП за доказване на информацията, посочена в ЕЕДОП и/или преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, съответният участник/определеният изпълнител представя актуален списък на строителството с предмет и обем, идентични или сходни с тези на обществената поръчка, придружен с удостоверения за добро изпълнение, които съдържат стойността, датата, на която е приключило изпълнението, мястото, вида и обема, както и дали е изпълнено в съответствие с нормативните изисквания - за строителството, посочено в Списъка от ЕЕДОП. 2. Участникът трябва да разполага с технически лица, които ще изпълняват строителството. Доказване: при подаване на офертата участниците представят Списък на техническите лица, които ще изпълняват строителството, в който е посочена професионалната компетентност на лицата, в поле „За поръчки за строителство: Технически лица или органи, които ще извършат строителството (т. 2), р-л В, Част IV на ЕЕДОП. От списъка следва да са видни данните за образованието, образователно-квалификационната степен, квалификацията, специалността, номера, датата и издателя на документите, доказващи професионалната квалификация, както и данните за професионалния опит на лицата, в съответствие с поставените от Възложителя изисквания: конкретни обекти, проекти или дейности, при изпълнението на които съответният експерт е участвал, позицията, длъжността и функциите му на тях, продължителност на изпълнението им. В случаите по чл. 67, ал. 5 ЗОП за доказване на информацията, посочена в ЕЕДОП и/или преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, съответният участник/определеният изпълнител представя актуален Списък на техническите лица, които ще изпълняват строителството, в който е посочена професионалната компетентност на лицата. 3. Участникът следва да прилага система за управление на качеството и системи или стандарти за опазване на околната среда. За доказване на изискването при подаване на офертата участниците попълват р-л Г, Част IV на ЕЕДОП. В случаите по чл. 67, ал. 5 ЗОП за доказване на информацията, посочена в ЕЕДОП и/или преди сключването на договора, в съответствие с чл. 67, ал. 6 ЗОП, съответният участник/определеният изпълнител, представя: а)актуални валидни сертификати издадени от независими лица, акредитирани по съответната серия европейски стандарти от Изпълнителна агенция „Българска служба за акредитация“ или от друг национален орган за акредитация, който е страна по Многостранното споразумение за взаимно признаване на Европейската организация за акредитация, за съответната област или отговарящи на изискванията за признаване съгласно чл. 5а, ал. 2 от Закона за националната акредитация на органи за оценяване на съответствието, или еквивалентни сертификати, издадени от органи, установени в други държави членки или еквивалентни документи, с обхват на сертификациите/системите, отговарящ на предмета на поръчката и удостоверяващи: прилагането на система за управление на качеството съгласно изискванията на стандарт ЕN ISO 9001:2015, или еквивалентен; прилагането на система или стандарт за опазване на околната среда съгласно изискванията на стандарт ЕN ISO 14001:2015, или еквивалентен; или други доказателства за прилагането на еквивалентни мерки за осигуряване на качеството или за опазване на околната среда.
1. Участникът следва да е изпълнил поне 1 строителство с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката, най-много за последните 5 (пет) години от датата на подаване на офертата. Под „строителство с предмет и обем, сходни с тези на поръчката” се има предвид изграждане и/или реконструкция и/или рехабилитация и/или основен ремонт на: • морски пристанищни хидротехнически съоръжения с дължина не по-малко от 100 м и за дълбочини над 4м. или • морски брегоукрепителни хидротехнически съоръжения с дължина не по-малко от 100 м и за дълбочини над 4м., които следва да включват доставка и монтаж на матраци с единичен обем над 2 куб. м. по дъното (под вода), вълнозащитни фигурни блокове (тетраподи) с единично тегло над 4 т. и изпълнение на скален насип по зададен откос - от скални блокове с единично тегло не по-малко от 1500 kg. 2. Участникът трябва да разполага с екип от експерти - технически лица, които ще изпълняват строителството, със следната професионална компетентност: А. Ръководител на екипа, който има: -висше образование с придобита образователно-квалификационна степен „магистър” и квалификация „строителен инженер” по специалност „Хидротехническо строителство“ или „Транспортно строителство“ или еквивалентни; -професионален опит минимум 7 г. по специалността, включващ опит в ръководството на минимум един проект за изграждане и/или реконструкция на сходен обект; Б. Технически ръководител, който има: -висше образование с професионална квалификация „строителен инженер” или "архитект" или средно образование с четиригодишен курс на обучение и придобита професионална квалификация „строителен техник” или еквивалентни; -професионален опит минимум 3 г. опит по специалността, включващ опит като технически ръководител за изграждане и/или рекнострукция на минимум един сходен обект; В. Отговорник по контрола на качеството, който притежава: -валидно удостоверение за преминат курс за контрол върху качеството на изпълнение в строителството или еквивалентен документ; -професионален опит като „Отговорник по контрола на качеството” на минимум 2 броя строителни обекта; Г. Координатор по безопасност и здраве, който притежава: -валидно удостоверение за преминат курс за координатор по безопасност и здраве в строителството или еквивалентен документ; -професионален опит като „Координатор по безопасност и здраве” на минимум 2 броя строителни обекта; Д. Водолазна група (минимум 2-ма водолази и 1 ръководител на групата): Ръководителят на водолазната група и всеки от членовете й да притежават валидно удостоверение или еквивалентен документ за преминат курс за водолаз. Ръководителят на водолазната група да е ръководил изпълнение на подводни работи на не по-малко от 2 хидротехнически обекта. Всеки водолаз да е участвал в извършване на подводни работи на не по-малко от 1 хидротехнически обект. 3. Участникът следва да прилага: - система за управление на качеството съгласно изискванията на стандарт ЕN ISO 9001: 2015 или еквивалентен, или еквивалентни мерки за осигуряване на качеството с обхват на системите (сертификациите/мерките), отговарящ на предмета на поръчката; - системи или стандарти за опазване на околната среда съгласно изискванията на стандарт ЕN ISO 14001:2015 или еквивалентен, или еквивалентни мерки за опазване на околната среда с обхват на системите (сертификациите/мерките), отговарящ на предмета на поръчката.
|
|
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие
не е приложимо
|
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
|
III.1.6) 1. Гаранция, която обезпечава изпълнение тона договора - в размер на 5% (пет процента) от неговата стойност без ДДС. 2. Гаранция, която обезпечава авансово предоставените средства - в размер на 20% (двадесет процента) от стойноста на договора без ДДС. Гаранциите се представят в една от следните форми по избор на изпълнителя: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя; в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Условията, на които трябва да отговарят гаранциите, сроковете и условията за освобождаването или усвояването им са уредени в чл. 111 ЗОП, т. 1 и 2; буква Г, раздел VIII "Сключване на договор за възлагане на обществената поръчка" от Част І. "Указания за подготовка на офертите" и в раздел V. "Гаранции и застраховки" от Част IV "Проект на договор" от документацията за поръчката.
|
III.1.7) Авансово плащане в размер на 20 % (двадесет процента) от общата стойност на договора; Междинни плащания в размер до 60 % (шестдесет процента) от общата стойност на договора - след изпълнение на съответстващия по количествено-стойностната сметка обем работи; Междинно плащане в размер на 20 % (двадесет процента) от общата стойност на договора - след подписване без забележки на Констативен акт за установяване годността за приемане на строежа (приложение 15) съгласно Наредба № 3 от 31.07.2003 г. за съставяне на актове и протоколи по време на строителството; Окончателно плащане в размер на остатъка от договорената стойност – след издаване на разрешение за ползване на обекта. В случай, че изпълнителят не желае авансово плащане, се извършват само междинни и окончателно плащания. Условията и начините на плащане са подробно уредени в р. I Обща информация, схема на плащане от част I Указания за подготовка на офертите и чл. 2-6 от част IV Проект на договор от документацията за поръчката.
|
III.1.8) Няма изискване обединенията да имат правна форма, за да участват в поръчката или за да бъде сключен договор с тях за изпълнението й. Документът, от който е видно правното основание за създаване на обединение да съдържа следната информация във връзка с конкретната поръчка: а) правата и задълженията на участниците в обединението (вкл. задължение на членовете на обединението да не извършват промени в състава му след подаването на офертата, както и задължение на членовете на обединението в него да не го прекратяват до приключване изпълнението на поръчката, в т.ч. изтичането на гаранционния срок); б) разпределението на отговорността между членовете на обединението; в) дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението. В документа страните да са определили партньор, който представлява обединението за целите на поръчката (може и в отделен документ) и да са уговорили солидарна отговорност на членовете му, когато такава не се предвижда съгласно приложимото законодателство.
|