Деловодна информация
01158ГУ на ДП "Пристанищна инфраструктура"
05-11-20 19/08/2016 (дд/мм/гггг)
да
да
19/08/2016 (дд/мм/гггг)
01158-2016-0014 (nnnnn-yyyy-xxxx)

Притурка към Официален вестник на Европейския съюз

Информация и онлайн формуляри: http://simap.ted.europa.eu

Обявление за поръчка - комунални услуги

Директива 2014/25/ЕС/ЗОП

 Раздел I: Възложител

I.1) Наименование и адреси 1 (моля, посочете всички възложители, които отговарят за процедурата)

ДП Пристанищна инфраструктура 130316140
бул. Шипченски проход No 69
София BG411 1574 България
Златко Кузманов - директор на СПД Ръководство на корабния трафик - Черно море +359 2684930 / +359 28079999
office@bgports.bg +359 2632832 / +359 28079966

Интернет адрес/и

www.bgports.bg

http://www.bgports.bg/bg/zop/159


I.2) Съвместно възлагане

НЕ
      
НЕ

I.3) Комуникация 

Документацията за обществената поръчка е достъпна за неограничен и пълен пряк безплатен достъп на: (URL)
http://www.bgports.bg/bg/zop/159
Горепосоченото/ите място/места за контакт
Горепосоченото/ите място/места за контакт
НЕ  
НЕ 

I.6) Основна дейност 

Пристанищни дейности

Раздел II: Предмет

II.1) Обхват на обществената поръчка

Териториално разширяване на обхвата и допълване на функциите на Информационната система за управление на трафика на плавателните съдове (VTMIS) – Фаза 4
30000000      RC04, RC03, RC05, RC06, JA01, JA02, JA03, JA12, JA13, JA17, JA19, JA20
Доставки

В периода 2013-2015 г. успешно приключи изпълнението на проект „Информационна система за управление трафика на плавателни съдове (VTMIS) - фаза 3” представляващ националната част от Европейската система за контрол на корабния трафик и на информация SafeSeaNet за осигуряване на ефективно и безопасно корабоплаване в морските пространства на ЕС. Предмет на настоящата поръчка е пълният набор от взаимосвързани дейности, необходими за териториално разширяване на обхвата и допълване на функциите на Информационната система за управление на трафика на плавателните съдове (VTMIS). Обхватът включва изпълнението на следните доставки и услуги, идентифицирани в компоненти, както следва: Компонент 1 - проектиране, СМР, доставка и монтаж на ново оборудване и технологично обновление на системата за управление на трафика и информационно обслужване на корабоплаването VTMIS и поддръжка в гаранционния период и Компонент 2 - проектиране, СМР, доставка и монтаж на ново оборудване за: надграждане и разширява
II.1.6) Информация относно обособените позиции
не

II.2) Описание 1

II.2.2) Допълнителни CPV кодове 2
II.2.3) Място на изпълнение
BG

Изпълнението се извършва в седалището на Възложителя, както и в 22 на брой обекта, разположени по българското черноморие, указани в Техническата спецификация.

В периода 2013-2015 г. успешно приключи изпълнението на проект „Информационна система за управление трафика на плавателни съдове (VTMIS) - фаза 3” представляващ националната част от Европейската система за контрол на корабния трафик и на информация SafeSeaNet за осигуряване на ефективно и безопасно корабоплаване в морските пространства на ЕС. Предмет на настоящата поръчка е пълният набор от взаимосвързани дейности, необходими за териториално разширяване на обхвата и допълване на функциите на Информационната система за управление на трафика на плавателните съдове (VTMIS). Обхватът включва изпълнението на следните доставки и услуги, идентифицирани в компоненти, както следва: Компонент 1 - проектиране, СМР, доставка и монтаж на ново оборудване и технологично обновление на системата за управление на трафика и информационно обслужване на корабоплаването VTMIS и поддръжка в гаранционния период и Компонент 2 - проектиране, СМР, доставка и монтаж на ново оборудване за: надграждане и разширяване на преносната среда (РРЛ) чрез обособени нови радио-релейни линии; технологично обновление на хардуерно оборудване за обектите от инфраструктурата на VTMIS. Целите, които следва да бъдат постигнати са: разширяване зоната на покритие от системата в морските пространства на Република България на север и юг по териториалната част, чрез изпълнението на Компонент 1 от проекта и повишаване на обхвата на информационните услуги за корабоплаването; надграждане на телекомуникационната инфраструктура, която осъществява пълен и непрекъснат пренос на всички данни, чрез изпълнение на предвидените работи по Компонент 2 от проекта. В обхвата на доставките и услугите се включват следните основни дейности: доставки на материали, инструменти, оборудване и резервни части; проектиране Строително монтажни работи (СМР), свързани с осигуряване монтажа на доставеното оборудване по Компонент 1, Компонент 2, както и авторски надзор по време на строителството; изработване на системен проект и съгласуване с Възложителя; изготвяне на План за управление на проекта, включващ план-график по дейности с диаграма на Гант и съгласуването им с Възложителя; изготвяне на план за миграция; изготвяне на методика и процедура за тестове и съгласуване с Възложителя; изготвяне на методика и провеждане на обучения и съгласуване с Възложителя; доставяне до обекта, качествен контрол, монтаж, работни изпитания на оборудването и софтуера; гаранционна поддръжка.
Критериите по-долу
 
ДА Техническо предложение    65
Цена
35
II.2.6) Прогнозна стойност
9000000      BGN
(за рамкови споразумения или динамични системи за покупки - прогнозна обща максимална стойност за цялата продължителност на тази обособена позиция)
II.2.7) Продължителност на поръчката, рамковото споразумение или динамичната система за покупки
24

не


II.2.9) Информация относно ограничение за броя на кадидатите, които ще бъдат поканени (с изключение на открити процедури)

или  / 

II.2.10) Информация относно вариантите
не
II.2.11) Информация относно опциите
не


II.2.12) Информация относно електронни каталози
НЕ
II.2.13) Информация относно средства от Европейския съюз
да
Проект "Териториално разширяване на обхвата и допълване на функциите на Информационната система за управление на трафика на плавателните съдове (VTMIS) - Фаза 4", съфинансиран по ОПТТИ 2014-2020г.

Участници, предложили цена за изпълнние, надвишаваща обявената прогнозна стойност ще бъдат отстранявани. Основание за отстраняване е наличието на някое от обстоятелствата по чл. 54, ал. 1 и чл. 55, ал. 1 от ЗОП.
 Раздел III: Правна, икономическа, финансова и техническа информация 

III.1) Условия за участие

III.1.1) Годност за упражняване на професионалната дейност, включително изисквания във връзка с вписването в професионални или търговски регистри 

Във връзка с необходимостта от извършване на СМР, свързани с осигуряване монтажа на доставеното оборудване по Компонент 1 и Компонент 2, Възложителят изисква:
Участниците да са вписани в Централния професионален регистър на строителя в Първа група „Строежи от високото строителство, прилежащата му инфраструктура, електронни съобщителни мрежи и съоражения“ за „строежи от първа до пета категория“ към момента на подаване на офертата, а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени.
Доказването на годността се извършва чрез попълване на съответния раздел в ЕЕДОП.
III.1.2) Икономическо и финансово състояние 
НЕ

За доказване на икономическото и финансовото състояние участниците попълват съответната информация в ЕЕДОП, както и представят във връзка с поставените изисквания:
1. заверено копие от годишните финансови отчети за последните три приключили финансови години (2013, 2014 и 2015 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, когато публикуването им се изисква;
2. справка за общия оборот и за оборота в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за последните три приключили финансови години (2013, 2014 и 2015 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си - по образец (в оригинал).
Когато по основателна причина участник не е в състояние да представи поисканите от възложителя документи, той може да докаже своето икономическо и финансово състояние с помощта на всеки друг документ, който възложителят приеме за подходящ.


Участникът следва да има реализиран общ оборот от дейността за последните три приключили финансови години (2013, 2014 и 2015 г.) в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си, - не по-малък от 17 000 000 лева без ДДС, изчислен на база годишните обороти за тези години.
Участникът следва да има реализиран оборот в сферата, попадаща в обхвата на поръчката за последните три приключили финансови години (2013, 2014 и 2015 г.), в зависимост от датата, на която участникът е създаден или е започнал дейността си - не по-малък от 5 000 000 лева. Под „дейности, попадащи в обхвата на обществената поръчка” се имат предвид дейности свързани с доставка на оборудване за интегрирани информационни системи, разработка, изграждане и внедряване на интегрирани информационни системи.
III.1.3) Технически и професионални възможности 
НЕ

1.Участникът следва да е изпълнил за последните три години, считано от датата на подаване на офертата, в зависимост от датата на която участникът е създаден или е започнал дейността си, дейности по доставки с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката. 2. Участникът следва да е изпълнил за последните три години, считано от датата на подаване на офертата, в зависимост от датата на която участникът е създаден или е започнал дейността си, дейности по услуги с предмет и обем, идентични или сходни с тези на поръчката. 3. Участникът следва да притежава сертификация по ISO 9001:2008 - система за управление на качеството или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството, с предметен обхват на сертификация сходен с обекта на поръчката. 4. Участникът следва да притежава сертификация по ISO 27001:2005 - система за управление сигурността на информацията или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за управление на сигурността, с предметен обхват на сертификация сходен с обекта на поръчката. 5. Участникът следва да има сертификация по ISO 20 000-1:20011- система за управление на услугите или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за управление на услугите, с предметен обхват на сертификация сходен с обекта на поръчката. 6. Участникът трябва да разполага с персонал и/или с ръководен състав с определена професионална компетентност за изпълнението на поръчката с оглед пълното, точно, своевременно, качествено и компетентно осигуряване на предмета на поръчката. Ръководния състав, включва екип от ключови и неключови експерти за изпълнение на поръчката, както следва: Ръководител на проекта, Експерт 1 – Системен архитект, Експерт 2 – Експерт по информационна сигурност, Експерт 3 -Разработване на софтуер, Експерт 4 - Системен анализ и дизайн, Експерт 5 - Софтуер, Експерт 6 - Хардуер, Експерт 7 – Телекомуникации, Експерт 8 – СМР, Експерт 9 – Експерт по радиорелейни линии и антенно - фидерни съоръжения и системи, Неключови експерти– Проектанти по следните части: част „Архитектура“; част „Конструкция“; част „Технология“; част „Електро“; част „Геология“; част „Геодезия”; част „Пожарна безопасност”; част „План за безопасност и здраве”; част „Отопление вентилация и климатизация”; част „Управление на отпадъците”. За доказване на изискването по т. 6 участниците попълват съответната информация в ЕЕДОП, както и представят във връзка с поставеното изискване:
списък на персонала, който ще изпълнява поръчката, и на членовете на ръководния състав, които ще отговарят за изпълнението, в който е посочена професионална компетентност на лицата - по образец (в оригинал).


1. По т. 1 под „идентични или сходни дейности по доставки” се имат предвид дейности свързани с доставки на оборудване за интегрирани информационни системи. По т. 2 под „идентични или сходни дейности по услуги” се имат предвид дейности свързани разработка, изграждане и внедряване на интегрирани информационни системи. За доказване на посочените изисквания по т. 1 и 2 участниците попълват съответната информация в ЕЕДОП, както и представят във връзка с поставените изисквания:
списък на доставките, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите - по образец (в оригинал), заедно с доказателство за извършената доставка;
списък на услугите, които са идентични или сходни с предмета на обществената поръчка, с посочване на стойностите, датите и получателите - по образец (в оригинал), заедно с доказателство за извършената услуга. 3. По отношение т. 3-5 под обхват на сертификация сходен с обекта на поръчката следва да се разбират дейностите по анализ, проектиране, разработка, внедряване и поддръжка на информационни системи. За доказване на посочените изисквания по т.3. – 5. участниците попълват съответната информация в ЕЕДОП, както и представят във връзка с поставеното изискване: валиден сертификат за система за управление на качеството по стандарт ISO 9001:2008 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за осигуряване на качеството,с обхват на сертификация сходен с обекта на поръчката – (заверено копие); валиден сертификат за система за управление сигурността на информацията по стандарт ISO 27001:2005 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за управление на сигурността, с предметен обхват на сертификация сходен с обекта на поръчката – (заверено копие); валиден сертификат за система за управление на услугите по стандарт ISO 20 000-1:20011 или еквивалент или други доказателства за еквивалентни мерки за управление на услугите, с предметен обхват на сертификация сходен с обекта на поръчката– (заверено копие). 6. Изискванията към експертите са: Ръководител на проекта - Образование и квалификация: висше образование минимум степен „магистър“ в някоя от следните области: транспорт, компютърни системи и технологии, електроника, телекомуникации или еквивалентна специалност; Професионален опит: най-малко 5 години професионален опит в управлението на проекти в сферата на проектирането и/или внедряването на системи за управление и/или информационни системи или Специфичен опит: Опит в управлението на поне два проекта, свързани с въвеждането на интегрирани информационни системи (ИИС). Да притежава познания и валиден сертификат за управление на проекти от световно-призната методология за управление на проекти (PMP, Prince 2, MSF или еквивалент). Експерт 1 – Системен архитект - Образование и квалификация: Висше образование в областта на природни науки, математика и информатика, компютърни технологии или еквивалентно; Познания в ръководене и управление на бизнес процесите при разработка и внедряване на информационни системи; Да притежава допълнителна квалификация/ специализация по управление на проекти съвременни методи за разработка на софтуер (Agile, Scrum, SixSgima или еквивалент); Професионален опит: Да има професионален опит минимум 5 години в областта на информационните системи и технологии. Експерт 2 – Експерт по информационна сигурност - Образование и квалификация: Висше образование в областта на информационната сигурност или компютърни системи и технологии с образователно-квалификационна степен „Магистър“ или еквивалент. Да притежава допълнителна квалификация/ специализация в областта на методите за оценка и контрол на риска в IT системи; Професионален опит: Да има професионален опит минимум 3 години в областта на информационните системи и технологии. Продължава в поле VI.3) "Допълнителна информация".
III.1.4) Обективни правила и критерии за участие 

Не се предвиждат.
III.1.5) Информация относно запазени поръчки 2
НЕ
НЕ
III.1.6)
Гаранцията за изпълнение на договора в размер на 3% ( три процента) от неговата стойност без ДДС.
Гаранцията за изпълнение се представя в една от следните форми: а) депозит на парична сума по сметка на Възложителя; б) банкова гаранция в полза на Възложителя; в) застраховка, която обезпечава изпълнението чрез покритие на отговорността на изпълнителя. Участникът, определен за изпълнител, избира сам формата на гаранцията за изпълнение. Гаранцията може да се предостави от името на изпълнителя за сметка на трето лице – гарант. Когато избраният изпълнител е обединение, което не е юридическо лице, всеки от съдружниците в него може да е наредител по банковата гаранция, съответно вносител на сумата по гаранцията или титуляр на застраховката. Условията и сроковете за задържане и поетапното освобождаване на гаранцията за изпълнение, съответно условията за усвояване на застраховката, се уреждат в договора за възлагане на обществена поръчка.
III.1.7)
1. 15 (петнадесет) % от общо определеното възнаграждение по договора, в срок до 30 дни от приемане на изпълнението на Етап II „Проектиране на системата“, при условие че успешно са изпълнени и са приети и двата етапа- Етап I „Анализ на съществуващото състояние в ДП „Пристанищна инфраструктура” и Етап II „Проектиране на системата“. 2. 40 (четиридесет) % от общо определеното възнаграждение по договора, в срок до 30 дни от приемане на изпълнението на Етап IІІ „Реализиране“. 3. 20 (двадесет) % от общо определеното възнаграждение по договора, в срок до 30 дни от приемане на изпълнението на на етап ІV “Тестове за приемане на системата в реална експлоатация“. 4. Окончателно плащане - 25 % от общо определеното възнаграждение по договора, в срок до 30 дни от окончателното приемане на изпълнението по правилата на този договор с надлежно поддписан приемо предавателен протокол и представяне на фактура от Възложителя, при приети всички етапи от изпълнението, в това число и етап V и VI.
III.1.8)
Не се поставя изискване. Когато участникът е обединение, което не е персонифицирано се представя копие на договора за обединение, съдържащ следната информация във връзка с обществената поръчка: правата и задълженията на участниците в обединението; разпределението на отговорността между членовете на обединението; дейностите, които ще изпълнява всеки член на обединението. В договора/споразумението страните да: Определят партньор, който да представлява обединението за целите на настоящата обществената поръчка; Да са уговорили солидарна отговорност за изпълнението на настоящата обществена поръчка, когато такава не е предвидена съгласно приложимото законодателство; Да са уговорили че: срокът на обединението е най-малко за времето, за което поръчката ще бъде изпълнена, в това число и гаранционната подръжка, свързана с изпълнението; не се допускат промени в състава след подаването на офертата.

III.2) Условия във връзка с поръчката 2

III.2.1) Информация относно определена професия (само за поръчки за услуги)
НЕ


III.2.3) Информация относно персонала, който отговаря за изпълнението на поръчката
НЕ
 Раздел IV:Процедура 

IV.1) Описание

Открита процедура

IV.1.3) Информация относно рамково споразмение или динамична система за покупки

НЕ
    
  

НЕ
НЕ

IV.1.4) Информация относно намаляване на броя на решенията или офертите по време на договарянето или на диалога

НЕ

IV.1.6) Информация относно електронния търг

НЕ

IV.1.8) Информация относно Споразумението за държавни поръчки (GPA)

не

IV.2) Административна информация 

IV.2.1) Предишна публикация относно тази процедура 2


(Едно от следните: Периодични индикативни обявления - комунални услуги; Обявление на профила на купувача)

IV.2.2) Срок за получаване на оферти или на заявления за участие

28/09/2016 (дд/мм/гггг)   17:30 (чч:мм)

IV.2.3) Прогнозна дата на изпращане на покани за търг или за участие на избраните кандидати 4

   
IV.2.4) Езици, на които могат да бъдат подадени офертите или заявленията за участие: 1  BG

IV.2.6) Минимален срок, през който оферентът е обвързан от офертата


или 4

(от датата, която е посочена за дата на получаване на офертата)

IV.2.7) Условия за отваряне на офертите

29/09/2016 (дд/мм/гггг)   11:00 (чч:мм)

ГУ на ДП Пристанищна инфраструктура с адрес: гр. София 1574, бул. Шипченски проход No 69, ет. 4, заседалтелна зала.

Офертите ще бъдат отворени на публично заседание, на което могат да присъстват участниците в процедурата или техни упълномощени представители, както и представители на средствата за масово осведомяване.
 Раздел VI: Допълнителна информация

VI.1) Информация относно периодичното възлагане 

не


VI.2) Информация относно електронното възлагане 

НЕ
НЕ
НЕ

VI.3) Допълнителна информация 2

Експерт 3 -Разработване на софтуер - Образование и квалификация: Висше образование в областта на природни науки, математика и информатика, компютърни технологии или еквивалентно; Да притежава допълнителна квалификация/ специализация за управление в областта на информационните технологии. Професионален опит: Да има професионален опит минимум 3 години в областта на информационните системи и технологии. Експерт 4 - Системен анализ и дизайн - Образование и квалификация: Висше образование; Да притежава най-малко един от следните сертификати, доказващи компетентността на експерта, както следва: сертификат Penetration Tester или еквивалент, и/или сертификат Offensive Security Certified Professional или еквивалент. Професионален опит: най-малко 3 години професионален опит в системния анализ и/или в разработването и реализацията на системна архитектура. Специфичен опит: Опит в реализацията на поне един проект в областта на изграждането и въвеждането на интегрирани информационни системи (ИИС). Експерт 5 - Софтуер - Образование и квалификация: Висше образование; Професионален опит: най-малко 3 години професионален опит в разработването и интеграцията на софтуерни компоненти. Специфичен опит: Опит в реализацията на поне един проект в областта на изграждането и въвеждането на интегрирани информационни системи (ИИС). Експерт 6 - Хардуер - Образование и квалификация: Висше образование; Професионален опит: най-малко 3 години професионален опит; Специфичен опит: опит в изготвянето на технически спецификации за хардуерно оборудване и участие в поне един проект за изграждане на цялостна информационна система, включващ дейности за доставка на хардуер. Експерт 7 – Телекомуникации - Образование и квалификация: висше образование минимум степен „Магистър“ в някоя от следните области: компютърни системи и технологии, електроника, телекомуникации или еквивалентна специалност; Професионален опит: най-малко 10 години професионален опит в изпълнението на проекти за внедряването на системи за управление и/или информационни системи; Специфичен опит: Опит в управлението на поне един проект, свързан с въвеждането на интегрирани информационни системи (ИИС). Експерт 8 – СМР - Образование и квалификация: висше образование минимум степен „Магистър“ в някоя от следните области: Строителство на сгради и съоръжения(ССС), Промошлено и гражданско строителство(ПГС) или еквивалентно; Професионален опит: най-малко 10 години професионален опит в сферата на строителството или еквивалентно; Специфичен опит: Опит в участието на поне един проект, свързан със строителство при въвеждането на интегрирани информационни системи (ИИС); Участие като експерт в сходни проекти по метални конструкции. Експерт 9 – Експерт по радиорелейни линии и антенно - фидерни съоръжения и системи - Образование и квалификация: висше образование минимум степен магистър – инжинер по радиоелектронни системи или еквивалентна специалност. Професионален опит: най-малко 10 години професионален опит и участие като ръководител в проекти в сферата на инсталиране и пускане в действие на радиорелейни линии и антенно-фидерни съоръжения и изграждането на радио и телекомуникационни системи. В автобиографията следва да бъдат посочени проектите, в които е участвал/а. Неключови експерти– Проектанти - общ професионален опит - минимум 3 г. стаж по специалността или специфичен професионален опит – опит в подготовката на минимум един инвестиционен проект в работна фаза по съответната част; всеки член от проектанския екип следва да притежава пълна проектантска правоспособност – лицата да са вписани в съответния регистър на Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране (КИИП), а за чуждестранни лица – в аналогични регистри съгласно законодателството на държавата членка, в която са установени; валидна застраховка „Професионална отговорност” съобразно категорията на обекта, поддържана за целия срок на действие на договора.

VI.4) Процедури по обжалване 

VI.4.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване
Комисия за защита на конкуренцията
бул. Витоша № 18
София 1000 България
cpcadmin@cpc.bg +359 29884070
http://www.cpc.bg +359 29807315
VI.4.2) Орган, който отговаря за процедурите по медиация 2
VI.4.3) Подаване на жалби

Срокът за подаване на жалби е съгласно посоченото в чл. 197, ал. 1, т. 1 и ал. 3 от ЗОП.
VI.4.4) Служба, от която може да бъде получена информация относно подаването на жалби 2

VI.5) Дата на изпращане на настоящото обявление: 19/08/2016 (дд/мм/гггг)

Възлагащият орган/възложителят носи отговорност за гарантиране на спазване на законодателството на Европейския съюз и на всички приложими закони


1моля, повторете, колкото пъти е необходимо
2в приложимите случаи
3моля, повторете, колкото пъти е необходимо, ако това обявление е само за предварителна информация
4ако тази информация е известна
5моля, представете тази информация, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
6доколкото информацията е вече известна
7задължителна информация, която не се публикува
8информация по избор
9моля, представете тази информация само ако обявлението е за предварителна информация
10моля, представете тази информация само ако обявлението е обявление за възлагане
11само ако обявлението се отнася до квалификационна система
12моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на интерес, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура или има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
13моля, представете тази информация тук или в поканата за потвърждаване на оферти или за договаряне, ако обявлението е покана за участие в състезателна процедура
14ако това е за предварителна информация, използвано като покана за участите в състезателна процедура - моля, представете тази информация, ако тя вече е известна
15моля, представете тази информация тук или, ако е приложимо, в поканата за подаване на оферти
16
17задължителна информация, ако това е обявление за възлагане
18само ако обявлението не се отнася до квалификационна система
19ако обявлението има за цел намаляване на срока за получаване на оферти
20може да бъде присъдена значимост вместо тежест
21може да бъде присъдена значимост вместо тежест; ако цената е единственият критерий за възлагане, тежестта не се използва