Версия за печат

01158-2015-0016

BG-Бургас:

РЕШЕНИЕ

Номер: 05-05-6 от 30.06.2015 г. 

чл. 3, ал. 1 от ЗОП

А) за откриване на процедура


І: ВЪЗЛОЖИТЕЛ

чл. 7, т. 5 или 6 на ЗОП (секторен)

I.1) Наименование и адрес

Клон - териториално поделение Бургас на Държавно предприятие Пристанищна инфраструктура, Ул. Княз Ал. Батенберг №1, За: Йоан Костадинов, Р.България 8000, Бургас, Тел.: 056 876880, E-mail: office.bourgas@bgports.bg, Факс: 056 876881

Място/места за контакт: Клон - териториално поделение Бургас на Държавно предприятие Пристанищна инфраструктура

Интернет адрес/и:

Основен адрес на възлагащия орган/възложителя: www.bgports.bg.

Адрес на профила на купувача: http://www.bgports.bg/index.php?option=com_content&view=article&id=596:burgas8&catid=97&Itemid=351&lang=bg.

I.3) Основна/и дейност/и на възложителя, свързана/и с:

Пристанищни дейности


А) ЗА ОТКРИВАНЕ НА ПРОЦЕДУРА ЗА ВЪЗЛАГАНЕ НА ОБЩЕСТВЕНА ПОРЪЧКА


ІI: ОТКРИВАНЕ

ОТКРИВАМ

процедура за възлагане на обществена поръчка

ІI.1) Вид на процедурата

Договаряне без обявление


IІI: ПРАВНО ОСНОВАНИЕ

Чл.103, ал.2, т.3 от ЗОП

IV: ОБЕКТ НА ПОРЪЧКАТА

Строителство
ІV.1) Описание на предмета на поръчката/на потребностите при състезателен диалог/на конкурса за проект

„Рехабилитация на дъждовен преливник на 8-мо корабно място – терминал Бургас Изток 1”

ІV.2) Зелена обществена поръчка
ІV.2.1) Поръчката е "зелена", съгласно обхвата на Националния план за действие за насърчаване на зелените обществени поръчки

НЕ

ІV.2.1.2.) "Зелените" критерии присъстват във:
ІV.2.2) Поръчката е "зелена" извън обхвата на Националния план за действие

НЕ


V: МОТИВИ

V.1) Мотиви за избора на процедура

Част от системата на Главен градски колектор на централна градска част на гр. Бургас е Дъждоотливен канал №1. Началната му точка е Дъждопреливната шахта при Гаров площад на кръстовището на ул. „Александровска“ и ул. „Царица Йоана“, а крайната - заустването му в Черно море до бившата „Морска гара“ (сегашно VIII-мо корабно място). Изграден е през 1895 год. и по цялото си продължение е от каменна зидария на хидратна вар. През 50-те години на ХХ-ти век пристанище Бургас се разширява в южна посока и се изгражда нова кейова стена при сега действащото VIII-мо корабно място. При изпълнението й Отливен канал №1 се удължава с 30-40 м, като е сменено напречното му сечение от устообразен профил на две кръгли тръби Ф1000. Вложени са бетонови тръби с единична дължина от 1 м на фалцова връзка. Удължението е изпълнено с обратен наклон. Трасето на удължения отливен канал се пресича от единствения път, свързващ Пристанище Бургас с Терминал Изток, Запад и съответно товарен вход Пристанище Бургас. След последните по-интензивни дъждове на територията на гр. Бургас персоналът на ДППИ констатира пропадане на пътната настилка по трасето на канала и слягане на тротоарната настилка при заустването на канала в Черно море през кейовата стена. При направен оглед от ВиК специалисти се доказа, че: Еднометровите бетонови тръби Ф1000 са разместени във вертикално и хоризонтално направление; Фугите между отделните тръби са неводоплътни, като това се дължи на вертикалните деформации; Деформационните процеси, които се наблюдават по трасето на тежкотоварния път и по кейовата стена, се дължат на почвена суфозия, причинена от авариралия отливен канал; Допълнително утежняващо условие е, че все по-големи атмосферни водни количества не се улавят от канала поради драстично влошеното му състояние. Това допринася значително към суфотичните процеси в района на отливния канал. Съвместно със специалистите от „ВиК – Бургас“ ЕАД се изготви работен проект, който третира реконструкцията на Отливен канал №1 в участъка, изграден от тръби Ф1000. Към настоящия момент се наблюдава ускоряване на деформационните процеси по горното трасе. Това застрашава движението по единствената пътна артерия и съответно създава риск за преустановяване нормалната технологична дейност на Пристанище – Бургас, както и създава предпоставки за инциденти с човешки жертви. Съгласно изготвената техническа експертиза трайното възстановяване на пътната настилка е възможно само след елиминирането на инфилтрация и ексфилтрация от Отливен канал №1. На база изложените по-горе факти считаме, че е наложително незабавно да се извърши предвидената в работния проект реконструкция на авариралия отливен канал. Всяко забавяне в строително-инвестиционните процеси в този обект увеличава риска от спиране на товаро-разтоварните дейности на Пристанище-Бургас и води до риск от сериозни инциденти с персонала на пристанището.

V.2) Лица, до които се изпраща поканата за участие в процедура на договаряне без обявление по реда на ЗОП

1. "Водоканалстрой" ООД, ЕИК 102116887, гр. Бургас, бул. "Мария Луиза" 59

V.3) Настоящата процедура е свързана с процедура за възлагане на обществена поръчка или конкурс за проект, която е:
Публикувано в регистъра на обществените поръчки под уникален №: --

VI: ОДОБРЯВАМ

поканата за обществена поръчка и документацията


VII: ОБЖАЛВАНЕ

VII.1) Орган, който отговаря за процедурите по обжалване

Комисия за защита на конкуренцията, бул. Витоша № 18, Р.България 1000, София, Тел.: 02 9884070, E-mail: cpcadmin@cpc.bg, Факс: 02 9807315

Интернет адрес/и:

URL: www.cpc.bg.

VII.2) Срок за подаване на жалби: съгласно чл.120 от ЗОП

VIII: ДРУГА ИНФОРМАЦИЯ


IX: ДАТА НА ИЗПРАЩАНЕ НА НАСТОЯЩЕТО РЕШЕНИЕ

30.06.2015 г. 


Възложител

Трите имена: Ивайло Стоянов Иванов
Длъжност: Директор на Клон - териториално поделение Бургас